1 GENEREL INFORMATION

Denne hjemmeside udbydes af Bolig og Haven, Ellevænget 6, 7400 Herning, CVR-nr.41533587. Tlf. +45 2045 8286, Info@boligoghaven.dk. Hvis du oplever problemer med din bestilling på Hjemmesiden eller ved øvrig brug af Hjemmesiden, kontakt ven-ligst vores Kundeservice:

• Email: Info@boligoghaven.dk
• Telefon: +45 2045 8286 (Man-Fredag kl. 9-15).
• Almindelig post:
Ellevænget 6, 7400 Herning

Hvis der er dele af Betingelserne, som du ikke forstår, anbefaler vi, at du kontakter Kundeservice, inden du begynder at handle på Hjemmesiden.

2 VIGTIG MEDDELELSE
LÆS HANDELSBETINGELSERNE GRUNDIGT, INDEN DU BESTILLER VARER FRA BOLIG OG HAVEN.

Disse handelsbetingelser ("Betingelserne") finder anvendelse, når du bestiller eller kø-ber varer på Hjemmesiden. Handelsbetingelserne kan blive opdateret fra tid til anden (for eksempel for at afspejle ændringer i teknologien, vores forretningsmodel, vores sy-stemkapacitet eller i relevante love og regler), og derfor beder vi dig godkende Betin-gelserne, hver gang du handler hos os. Enhver reference til "dig" eller "din" betyder dig som bruger af Hjemmesiden, enhver reference til "vi", "os" eller "vores" betyder Bo-lig og Haven.

Hvis du ikke accepterer Betingelserne, kan du ikke bestille eller købe varer på Hjemme-siden.

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke trans-portøren, får varerne i fysisk besiddelse. Læs mere under "Fortrydelsesret".

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb, hvilket betyder, at du har visse lovbestemte garantier for varens kontraktsmæssighed. Læs mere under "Mangelfulde varer og forkerte varer".

Bestilling

Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af ved-ligeholdelse. Vi forsøger så vidt muligt at udføre sådan vedligeholdelse i nattetimerne.

En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.

Du skal være mindst 18 år gammel for at købe varer på Hjemmesiden samt besidde et gyldigt kreditkort, der er accepteret af os. Er du under 18 år gammel, skal du have et juridisk grundlag for at indgå en aftale med os.

Vi kan kun gennemføre din ordre, hvis leveringsadressen er en privatadresse eller virk-somhedsadresse i et af landene på listen "Vi sender til". Vi leverer ikke til postbokse.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftalen om køb i en af de følgende situationer, uden at være ansvarlige for erstatning eller andre omkostninger:

- Dine betalingsoplysninger er ikke korrekte eller kan ikke verificeres
- Din bestilling er afgivet med det formål at begå bedrageri mv. eller afgivet i for-bindelse med en strafbar handling eller anden ulovlig aktivitet
- Der opstår en utilsigtet fejl på Hjemmesiden, fx en betalings-fejl el.lign.
- Vi har grund til at tro, at du er under 18 år gammel

Aftaler kan kun indgås via Hjemmesiden eller via telefon til vores Kundeservice. Vi be-handler ikke bestillinger fremsat i emails, breve eller fax.

På hvilket tidspunkt i bestillingsprocessen er du bundet af din ordre?

Inden afgivelse af bestillingen har du mulighed for at ændre de oplysninger, som du har indtastet, herunder leverings- og fakturaoplysninger eller betalingsoplysninger. Du har også mulighed for at ændre varerne eller fjerne varer fra din indkøbskurv.

Når du klikker "Køb og betal", vises en kvittering på din skærm. Fra det tidspunkt er du bundet af aftalen om køb. Læs venligst mere under "Fortrydelsesret".

Kontakt venligst vores Kundeservice, hvis du begik du en fejl, da du foretog bestillin-gen - de står klar til at hjælpe dig.

Du modtager en ordrebekræftelse i en email.

Efter indgåelsen af aftalen gælder reglerne om fortrydelsesret, se nedenfor.

Aftalens sprog

Aftalen kan kun indgås på dansk.

Adgang til aftalen

Du modtager via email en bekræftelse på aftalens indhold samt en kopi af disse Betin-gelser. Vi opbevarer indgåede aftaler, herunder ordrebekræftelsen, i et vist tidsrum, og vi anbefaler, at du ligeledes gemmer disse dokumenter, da de ikke nødvendigvis efter-følgende vil være tilgængelige på Hjemmesiden. Læs venligst mere under "Følg din be-stilling og se historik".

Tiltag mod bedrageri

For at kunne beskytte dig og vores andre kunder mod bedrageri og opretholde et højt sikkerhedsniveau for online-køb, kan vi gennemføre verifikationscheck. Verifikations-checket kan omfatte de data, som du sender når du bestiller på Hjemmesiden, herunder din adresse og betalingsoplysninger.

3 BETALINGSMIDLER

Vi accepterer følgende betalingsmidler
- Dankort
- MasterCard
- Visa
- Viabill
- MobilePay

Kontrolcifre (Credit Card verifikation nummer (CVV))

Betaler du med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste kortets kontrolcifre. Du fin-der de tre kontrolcifre på bagsiden af dit kreditkort, oftest i højre side af kreditkortets bagside. Kontrolcifrene er nødvendige for at betalingen kan gennemføres og for at op-retholde et højt sikkerhedsniveau. Der kan også være andre tilsvarende sikkerhedsfor-anstaltninger

Betalingsprocedure

Når din vare forlader vores lager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

PRISER OG LEVERING

Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklu-sive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Se mere om levering og priser her.

Valuta

Priserne på Hjemmesiden vises i den valuta der gælder for dit land. Benyt venligst funktionen lande-vælger i toppen af Hjemmesiden, hvis du ønsker at ændre dit valg af land. Din leveringsadresse afgør hvilken valuta du bliver debiteret for.

Bemærk venligst, at ændringen af land hvortil leveringen skal ske, kan have indflydel-se på pris og leveringsomkostninger.

Du kan betale i en de følgende valutaer:
- Danske kroner(DKK)

Levering

Vi sender til:
- Denmark
- Sverige

Leveringsbetingelser

Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen. Vi leverer kun til privat- og virksomhedsadresser - ikke til postbokse.

Din vare vil blive leveret i ugedagene mandag til fredag. Tidspunktet for levering af-hænger af, i hvilket land leveringen sker og hvilken fragtmand der benyttes.

Der skal kvitteres for varerne ved modtagelsen. Det behøver nødvendigvis ikke være dig der kvitterer. Personer på leveringsadressen (fx et familiemedlem, en ven, recepti-onist etc.) kan således kvittere for modtagelsen med bindende virkning for dig.

Vores fragtmand vil foretage mindst to leveringsforsøg. Ved hvert leveringsforsøg vil fragtmanden efterlade en kvittering, som informerer dig om detaljerne for næste leve-ringsforsøg og eventuel mulighed for selvafhentning. Fragtmanden vil typisk opbevare varen op til 7 dage før den sendes retur til os, som ikke-leveret. Bemærk venligst at vores fragtmand også kan levere varen til din nabo, hvis du har samtykket til det og hvis omstændighederne tillader det.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter leveringen. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen. Ønsker du at klage over eventuelle fejl og mangler skal du informere os om det, læs mere under "Mangelfulde varer og forker-te varer".

Separate leveringer

Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leve-ringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet. Du vil blive informeret om, at din bestilling er undergivet separate leveringer. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostnin-ger ved separate leveringer.

Følg din bestilling og se historik

Når din bestilling er gennemført modtager du en e-mail med din ordrebekræftelse. Der fremgår af denne mail et forsendelsesnummer (Track & Trace), som er tilknyttet din pakke. Du kan altid finde og følge din pakke ved at klikke på linket i mailen eller indta-ste forsendelsesnummeret på https://gls-group.eu/DK/da/find-pakke.

4 Fortrydelsesret (gælder kun forbrugere)

Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angi-ven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.

I tilfælde af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, men leveres en-keltvis (dvs. separate leveringer), udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

I tilfælde af en vare, der består af flere partier eller dele, udløber fortrydelses-fristen 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angivet tredjemand, dog ikke transportøren, får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os (se kontaktoplysninger ne-denfor) din beslutning om at fortryde denne aftale i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev, fax eller e-mail). Du kan benytte nedenstående standardfortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Følger af fortrydelse

Hvis du udøver din fortrydelsesret i denne aftale, refunderer vi alle betalinger modta-get fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 da-ge fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har ind-vilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

»Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varerne. Ud-gifterne forventes højst at beløbe sig til ca. DKK 139,-.«

Du skal returnere varerne eller aflevere dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelses-ret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndte-ring, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.


5 MANGELFULDE VARER OG FORKERTE VARER

Hvis din vare er lider af en mangel, eller vi har leveret forkerte varer, bedes du kontak-te vores Kundeservice. Kan du allerede konstatere manglen mv. på tidspunktet, hvor transportøren ønsker at foretage levering, bør du nægte at modtage varen.

I tilfælde af en mangelfuld vare eller forkert vare, kan du vælge mellem følgende mu-ligheder:

- Returnere varen og få refunderet købsprisen og alle leveringsomkostninger, når vores Kundeservice har behandlet returvareren,
- Returnere varen og modtage en tilsvarende vare, når vores Kundeservice har be-handlet returvaren, forudsat vi kan levere en tilsvarende vare, eller
- Beholde varen og anmode om en forholdsmæssig reduktion af købsprisen

Når du kontakter Kundeservice skal du oplyse bestillingsnummeret, eventuelt vare-nummer, og beskrive hvad der er galt med varen mv.

Du er ikke ansvarlig for omkostninger forbundet med returneringen af en mangelfuld vare eller en forkert vare. Vi tilbagebetaler naturligvis købsprisen og de oprindelige le-veringsomkostninger, når vi har fået varen retur, med mindre du får en ny vare til er-statning for den oprindelige vare.

6 ANDRE FORHOLD

Opdatering af hjemmesiden

Vi gør vores bedste for at opdatere Hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivel-ser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Stavefejl, fejl i priser, tilbud, beskri-velser og andre oplysninger om varerne kan dog opstå, og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert.

Force Majeure

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til Betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes begivenheder, som ligger uden for vores rimelige kontrol.

Aftalens fuldstændighed

Disse Betingelser udgør de fuldstændige vilkår for aftalen mellem os.

Ugyldighed

Såfremt en eller flere af bestemmelserne i Betingelserne måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.

Overdragelse

Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og forpligtelser i henhold til aftalen indgået med dig, til tredjemand. Overdragelsen er naturligvis forudsat af, at standar-den af den service du modtager ikke forringes. Vi giver dig meddelelse om en eventuel overdragelse. Ved at acceptere disse vilkår samtykker du til en sådan eventuel fremti-dig overdragelse. Samtidig accepterer du, at fra tidspunktet, hvor vi har givet dig med-delelse om overdragelsen, kan dine rettigheder kun gøres gældende overfor den på-gældende tredjemand.

Personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger fortroligt. Læs venligst vores fortrolighedspolitik, som fortæller om hvordan vi bruger de personoplysninger, som du giver os i forbindelse med bestillingsproceduren og din brug af Hjemmesiden i øvrigt.

Klageadgang

Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte vores Kundeservice, hvis du har kla-ger over en vare, som du har købt hos os. Vores Kundeservice kan både kontaktes tele-fonisk, pr. mail og pr. almindelig post. Du kan finde kontaktoplysningerne på vores Kundeservice under 'Generel information' ovenfor.

Du kan også indgive en klage over en vare, som du har købt hos os, til Center for Kla-geløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klage-løsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Du kan ind-give klagen på følgende link: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse Info@boligoghaven.dk.


Lovvalg og værneting

Enhver aftale indgået mellem os under anvendelse af disse Betingelser er underlagt dansk ret. Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med vores aftale, herunder afta-lens eksistens eller gyldighed, skal indbringes for en kompetent domstol i Danmark.